2016. augusztus 6., szombat

23 || I don’t wanna say goodbye


Az ebédlőben ültünk és hallgattuk apu beszámolóját. Szilveszter óta igenis sok idő telt el, 3 hónapja nem láttuk apát. Ez idő alatt sok minden történt, amit részletesen át kellett beszélnünk. Habár leginkább csak ő mesélt Amerikáról. Az Egyesült Államokról. Valahogy mindig felnéztem rá azért, mert ő elment oda egyedül dolgozni a családjáért. Nehéz lehetett itt hagyni ezt a sok dolgot, közte minket. De megszokta és szeret ott dolgozni. Hozott nekünk ajándékokat is. Rengeteg édességet és persze néhány ruhát, meg egyéb apróságokat.
- Valamit meg kéne beszélnünk, Frank- mondta anyu, amikor éppen nem volt semmi témánk és csak ettünk.
- Pont most?- húzta a száját apu- Még csak most értem haza.
- És akkor mégis mikor akarod nekik elmondani?- emelte fel anya a hangját, amitől megijedtem. Összekapcsoltuk a tekintetünket Joey-val. Mindketten éreztük, hogy valami komoly dologról van szó.
- Gyerekek- apu lassan megtörölte a száját és felvette a „komoly férfi vagyok” nézését, ami néha vérfagyaszóan ijesztő- Valamit meg kell beszélnünk. Én és anyátok. Elválunk.
- Mi?- kiáltottuk tökéletesen egyszerre Joeyval. A baj az volt, hogy a helyzet minden volt, csak nem tökéletes. Előttem tört össze minden. De hát minden olyan jó volt. Persze apu keveset volt itthon és egy másik kontinensen élt, de attól még úgy volt, hogy ez nem változtat semmin. Megígérték nekünk Joey-val, hogy ugyanaz a Smith család leszünk, mint előtte.
- De miért?- Joey ocsúdott fel először.
- Én- apa hangja elcsuklott- Menyasszonyom van.
- Mi?- sikítottam.
Az, hogy apa meg fog házasodni nem simán egy pofon. Ez annál sokkal több.
És semmit sem magyaráz meg. Nem hiszem el.
- Mondj már valamit- kiabáltam hisztérikusan.
- Ne hangoskodj, Ann, kérlek- szólt rám az apám, vagy kim.
Még, hogy nem hangoskodjak.
- Mióta vagy együtt vele? És mi a francért nem mondtad el hamarabb?- támadta meg Joey apát.
- Ne beszélj így az asztalnál- szólt bele anya idegesen.
- Három és fél éve.
És kész. Ott tört bennem össze minden, ami még törhető volt. Három és fél éve hazudik nekünk állandóan.
- Miért nem mondtad el nekünk? Ennyire vagyunk neked fontosak, apa?- zokogtam- Ennyire nem szeretsz minket? Anya te tudtad- anyu lesütötte a szemét- Hát persze, hogy tudtad. Ölbe tett kézzel nézted végig, hogy szétszakad a családunk. Tökéletes családom van. Köszönöm.
- Ann. Ne mondd ezt- apa hangja nyugodt volt. Őt nem rázták meg a történtek. Persze.
- Mégis mi a francért ne mondjam?
- Mert mindent megkaptál, amit csak szerettél volna. Jó szüleid voltunk. Te pedig már 22 éves vagy?
- Nahát, apuci tudod, hogy hány éves vagyok? Hűha. Igen. Voltatok. Amíg még itthon voltál. De neked el kellett menni. És megszegted az ígéreted is.
- Ann a szívnek nem lehet parancsolni.
- Mindjárt hányok- közöltem szárazon- Anyu nekd nincs valami bejelenteni valód? Joey? Esetleg?
- Ha már itt tartunk és is elköltözök- Joey a tekintetét az asztalra szegezte. Nyilván nem akart a szemünkbe nézni.
Megértem, mert anyu és apu totál kiakadt. Majdnem úgy viselkedtek, mint a normális szülők. Majdnem.
- Még gyakoroljátok- vicsorogtam rájuk- Hova? És mikor, Joey?
- Még nem tudom pontosan. Los Angelesbe.

- Mi? -visítottam. Újra. Nem hiszem el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése